16 Mart 2008 Pazar

SAY

SAY dizini içindeki dosyalar.

“Say” kökü üç dört anlama açılır;
Sayı yani “aded” nicelik adlandıran simgeleri..
Saygı yani “hurmet” saygınlık ve yasaklılık veren durumları..
Sayıl (bu sözcüğü ben uydurdum pardon buldum galiba) yani “itibar” öne alma anlamında..
Say yani “farz” etme, “vehm” etme, örneğin “var sayma” ya da “yok sayma” gibi böyle durumlarda delili getiren var saydığını kanıtlamış, yok sayılma tehlikesinden kurtarmış olur, başkaları yok saysa da..

Şimdi bu iletinin dizini içindeki tablolarda bu “say”ın yerini bulursanız işte bu son anlamda kullanılmış olduğunu görürsünüz. Buradaki ana arterleri sayıyorum ve sıralıyorum. Nasıl yerleştirildiğini de tablolarda siz görünüz.
Ut Um Uy Oy..
Güç Gür Seç Düş..
Ol.an.ak’lar ta Ol.ay’lara yani imkan hudusa nasıl geçer ?
“ihdas” ile.
İhdas ne ile olur ?
İtibar ile..
Böylece ıtlak olan izafi olarak ihdas edilmiş olur.
Olanak varlık ve yokluğun eşit olduğu bir durumdur.
Bundan haz ve kaz olarak bir ahz kabz yapmak bir f.az’dır.
İstidatların kabiliyetinle san’atlar ortaya çıkarır.
Bu olay ile kaderin kaza olmadan ata olmuş olur.
Nasıl mı ?

Yokluktan ateşe, ateşten cansıza, cansızdan canlıya, canlıdan usluya, usludan uzluya, uzludan…
Ta gide gide yokluk derekelerini aşarak varlık derecelerine çıkartılırsın.

Mertebeler arasında ilerleyişinin ve yükselişinin
merdivenlerini ve mertebelerini anlatmaya vaktim yok..
Yöntembilimin yolundan gidersen sende bulursun.
Ancak elbette ararsan.
Gerçi aramakla bulunmaz fakat bulanlar ancak arayanlardır.
Aradın ve buldun yeter mi ?
Yetmez, bulduğunu olmadıktan sonra
Sonrası ve yararı olmaz.
Çünkü:
Yokluk yoktur.
Varlık vardır.
Fakat
Olmak ölmektir.
Ölmek olmaktır.
Var oluş, var saymaktan farklıdır.
Bunun için;
Say’larınız ve say’ ’ iniz
Sağlıklı ve sağlam olsun.

Osmanziya

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazıdan özür dilerim.



http://www.yontembilim.com/

Hiç yorum yok: